Tuesday, January 25, 2011

2 Football Club, 1 Family


It is always fun to be back in Malaysia..In 2010,I reached my lowest weight in 15 years,63kg..Sama macam berat waktu gua form 5..Badan memang ringan,tapi tak elok untuk kesihatan..huhu..Dah laa jarang gila main bola.. So balik kali ni,ada dua benda dalam kepala.. Nak gain weight,dan main bola padang..

In less than a month,gua dah dapat gain 6kg..Need another kg..Pastu stop..Main bola dah 3 kali nampaknya.. Sebenarnya,ni first time gua main ngan WakDan FC,club adik-beradik Dan Dan FC,walaupun club ni dah ditubuhkan dekat 2 tahun..huhu..

I've wrote about Dan Dan FC before,and this time I'm gonna write about this WakDan FC pulak.. Based on what I've heard,from what I've seen,and also what I've felt since joining them..

Yes,WakDan FC consists some of the former DDFC players,but it is totally a different club.. Dan Dan FC ditubuhkan untuk menyatupadukan students in Perth, to nurture friendship among them and to give them something to be remembered.. Read this post-http://myotadura.blogspot.com/2010/08/friendship-football.html to get what I mean.. WakDan is different because it's not about student anymore...

WakDan FC



Maybe I'm not the right person to tell you about this club..Tapi ini berdasarkan apa yang saya rasa laa.. So far,I think it is well managed,whatever people might have said.. For me,dalam mana-mana kelab bolasepak,yang paling penting adalah bonding yang di'create'nya.. Main bola secara active paling lama pun mungkin sampai kita umur 40,tapi bonding yang ada boleh dibawa sampai mati,kalau betul caranya.. We are not professional footballers,so the motive should be different..

Feel yang saya rasa when I first joined it is almost the same feel waktu mula-mula main bola kat Perth dulu.. Everything is based on friendship,then soccer.. It might be different,but it's almost the same..Almost.. I can see that this thing can go beyondddddd soccer.. I can see some people take care of each other (in other aspects of life),and very helpful when needed.. Takde nak bersaing sama sendiri tunjuk sapa lagi best atau power,takde kaki gaduh etc..

I like the way when people gelak ketawa after the game,kitai-mengitai with each others' mistakes on the field without any hard feelings,and do some other non-football activities together sometimes..That's why I said it's almost the same with the earlier batch of DDFC.. I've seen the impact of a well-managed/bonded team before,and I hope it goes the same with this WakDan FC.. Walaupun gua main setahun sekali jerr..huhu!
Dulu masing-masing bujang,sekarang ada yang dah berkeluarga,datang dengan anak isteri..Perut pun dah maju ke depannn..huhu.. It's good to see everyone again..Suka tengok bonding masih seperti dulu..:-)


Dan tak lupa kepada bakat-bakat creative yang ada...contoh seperti di bawah...haha!!!!

credit to WakDan fb page

Football is not everything..

p/s: I also hope to see the revival of DDFC in Perth's soccer scene this year..Ooops,not just soccer..Hmmm, you know what I mean..:-)

Hopefully we can do this again end of this year

7 comments:

Chooyaya! said...

tears tears..
tengs for this azrul

love,
sue (tetiba love)
haha

Azrul said...

hahah..

Deal!
(tetiba deal jugak)
haha

sazidandinho said...

nangis nangis.. wakdan kawan sampai mati..

Anonymous said...

..nangis kegembiraan sebagai salah seorg yg diterima dlm wakdan fc..

go said...

penulisan kau ibarat seorang janda kesepian.betul ckp hadry, cm perempuan.tapi takpe, gua enjoy baca...cam tgh tgk movie chic flick & geli2 telur.teruskan menulis otad.

-Azrul Jabbar- said...

wakaka!..ayat2 girlish ni belajar dari Hadry baiii..lu belum tgk dia punya lagi ke??haha.. geli lak telur rasa..damn..

acap said...

1st time aku bace blog ko ni rul.. x sangke ko terer main ayat2 ni...mulut manis..hehe.. anyways, secare kesuluruhan pitching lari..eh, silap topic, senang citer mmg best ah blog ko..